Zakres działań pedagoga szkolnego
1. Współpraca z Miejską Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną:
kierowanie uczniów mających problemy szkolne na badania we współpracy z nauczycielami oraz rodzicami,
organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców na terenie szkoły, tj. cykliczne spotkania rodziców z przedstawicielem MPP-P, panią Martą Wołoszyn,
organizowanie zajęć dla uczniów (zajęcia integracyjne, warsztaty terapeutyczne dotyczące agresji, uzależnień itp.),
współpraca dotycząca organizacji zajęć integracyjnych dla uczniów klas pierwszych gimnazjum.
2. Współpraca z Polskim Towarzystwem Zapobiegania Narkomanii:
organizowanie prelekcji dla rodziców na temat uzależnień prowadzonych przez specjalistów PTZN,
organizowanie indywidualnej pomocy dla uczniów i ich rodziców dotyczących uzależnienia od środków psychoaktywnych,
organizacja warsztatów terapeutycznych dla uczniów dotyczących uzależnień prowadzonych przez specjalistów PTZN.
3. Współpraca ze Studium Medycznym w Koszalinie:
organizacja zajęć dla uczniów dotyczących pierwszej pomocy,
współorganizowanie prelekcji na temat HIV/AIDS.
4. Współpraca z Policją, Strażą Miejską oraz Sądem Rodzinnym i Nieletnich:
dbanie o bezpieczeństwo uczniów podczas imprez szkolnych (zabezpieczenie terenu obiektu szkoły oraz bezpiecznego powrotu uczniów do domu ) - współpraca Policją i Strażą Miejską,
zgłaszanie spraw związanych z dokonanymi na uczniach szkoły przestępstwami - współpraca z Policją,
organizacja egzaminu na kartę motorowerową - współpraca z Policją,
organizacja prelekcji dla uczniów na temat odpowiedzialności prawnej nieletnich- współpraca z Policją oraz przedstawicielami Sądu Rodzinnego i Nieletnich,
zgłaszanie spraw związanych z demoralizacją uczniów - współpraca z Policją oraz przedstawicielami Sądu Rodzinnego i Nieletnich,
współpraca z kuratorami Sądu Rodzinnego i Nieletnich w sprawach dotyczących uczniów.
5. Współpraca ze Stowarzyszeniem Młodzi - Młodym:
Organizowanie dla uczniów zajęć z zakresu:
jak uczyć się efektywnie?
jak radzić sobie ze stresem?
asertywność, czyli jak mówić nie?
6. Współpraca z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci:
kierowanie uczniów na zajęcia organizowane w siedzibie TPD,
organizowanie różnego typu zbiórek na rzecz dzieci, np.: akcja pt. I Ty możesz zostać świętym Mikołajem.
7. Współpraca z PCK- organizowanie konkursów dla uczniów pod patronatem PCK.
8. Wdrażanie programów profilaktycznych dotyczących:
szkodliwości palenia tytoniu,
problemów młodzieży wiązanych z okresem dojrzewania,
prowadzenie działań diagnozujących przyczyny wagarów , zagrożenia uzależnieniami, agresją,
dbanie o właściwą realizację zadań ujętych w Szkolnym Planie Profilaktyczno-Wychowawczym.
INNE ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ŻYCIA SZKOŁY:
1. Systematyczne monitorowanie sytuacji szkolnej uczniów, tj. frekwencji, wyników w nauce.
2. Wspieranie uczniów z problemami emocjonalnymi, szkolnymi i innymi.
3. Współorganizowanie specjalnych warunków egzaminacyjnych dla uczniów z dysfunkcjami.
4. Dbanie o właściwa realizację przez nauczycieli zaleceń MPP-P zawartych w opiniach psychologiczno-pedagogicznych.
5. Organizowanie zajęć dla uczniów klas III gimnazjum na temat kontynuowania nauki w szkołach ponadgimnajalnych.
6. Współorganizacja na terenie szkoły działań związanych z udziałem uczniów wychowawców ogólnopolskiej kampanii pt. Zachowaj trzeźwy umysł. Konkursy sportowe, literackie, plastyczne.
7. Informowanie wychowawców klas i uczniów o różnych formach wypoczynku - składanie sprawozdań do Urzędu Miasta dotyczących wypoczynku uczniów.
8. Śledzenie losu absolwentów - prowadzenie realizacji obowiązku szkolnego przez uczniów.
9. Organizowanie pomocy dla uczniów z rodzin w trudnej sytuacji materialnej- współpraca z MOPS-em w Koszalinie oraz ajentem stołówki szkolnej.
10. Dbanie o bezpieczeństwo na terenie szkoły - monitorowanie osób wchodzących na teren placówki.
11. Przewodniczenie zespołom wychowawczym dotyczącym spraw związanych z atmosferą wychowawczą w szkole i spraw dydaktycznych (problemów w nauce).
12. Pomoc przy rozwiązywaniu konfliktów miedzy uczniami i nauczycielami.
13. Współorganizowanie dyskotek szkolnych.
14. Opieka nad sprzętem nagłaśniającym oraz uczniami obsługującymi sprzęt podczas imprez szkolnych.