Szkoła dba o wszechstronny rozwój ucznia ukierunkowany na
sukces
- W szkole funkcjonuje system wspomagania uczniów
o różnych potrzebach edukacyjnych i system pracy z uczniem zdolnym
- Szkoła skutecznie rozwija umiejętności uczniów
na rzecz samorządności, aktywności i odpowiedzialności za siebie oraz
przestrzegania prawa szkolnego
i upowszechniania praw dziecka
- W szkole funkcjonuje motywujący system
sprawdzania i oceniania wiedzy oraz umiejętności uczniów
- W szkole realizowane są zadania wynikające z
planu rozwoju szkoły, szczególnie w zakresie stosowania standardów
edukacyjnych, rozwoju słabiej opanowanych umiejętności stosowania wiedzy w
praktyce, poprawnego pisania i aktywnego czytelnictwa
- W szkole sukcesywnie wzbogaca się bazę
dydaktyczną i warsztat pracy nauczycieli
Atmosfera szkoły wpływa na efektywność pracy
ucznia i nauczyciela
- W szkole prowadzi się diagnozę w zakresie
rozpoznania środowiska uczniów, samopoczucia wychowanków w szkole, poziomu
bezpieczeństwa, klimatu pracy w szkole oraz funkcjonowania szkolnego
systemu oceniania, programu profilaktycznego i zapobiegania uzależnieniom.
Poziom kwalifikacji i umiejętności
nauczycieli sprzyja dobrej jakości pracy
- W szkole nauczyciel może liczyć na wsparcie Rady
Pedagogicznej i Dyrekcji Szkoły
- W szkole nauczyciele są motywowani do
podejmowania innowacji i aktywności zawodowej, skutecznego rozwijania
umiejętności zawodowych
- W szkole stosuje się różne metody i formy
nauczania wspierające rozwój ucznia , jego aktywny udział uczniów w
procesie kształcenia i samokształcenia.
- W szkole są wypracowane i przestrzegane
procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i zagrożenia
bezpieczeństwa
- W szkole nauka i praca są dobrze zorganizowane
Szkoła integruje się ze środowiskiem
- W szkole stosuje się zasady dobrej współpracy z
rodzicami
- Szkoła dba o swoje dobre tradycje i imię
- Szkoła organizuje imprezy, przedsięwzięcia dla środowiska i bierze czynny udział
w życiu miasta