1. Współpraca
z Miejską Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną:
Ø
kierowanie uczniów mających problemy szkolne na badania we
współpracy z nauczycielami oraz rodzicami,
Ø
organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców na
terenie szkoły, tj. cykliczne spotkania rodziców z przedstawicielem MPP-P, panią Martą Wołoszyn,
Ø
organizowanie zajęć dla uczniów (zajęcia integracyjne, warsztaty
terapeutyczne dotyczące agresji, uzależnień itp.),
Ø
współpraca dotycząca organizacji zajęć integracyjnych dla
uczniów klas pierwszych gimnazjum.
2. Współpraca
z Polskim Towarzystwem Zapobiegania Narkomanii:
Ø
organizowanie prelekcji dla rodziców na temat uzależnień
prowadzonych przez specjalistów PTZN,
Ø
organizowanie indywidualnej pomocy dla uczniów i ich rodziców
dotyczących uzależnienia od środków psychoaktywnych,
Ø
organizacja warsztatów terapeutycznych dla uczniów dotyczących
uzależnień prowadzonych przez specjalistów PTZN.
3. Współpraca
ze Studium Medycznym w
Koszalinie:
Ø
organizacja zajęć
dla uczniów dotyczących
pierwszej pomocy,
Ø
współorganizowanie prelekcji na temat HIV/AIDS.
4. Współpraca z Policją, Strażą Miejską oraz Sądem
Rodzinnym i Nieletnich:
Ø
dbanie o
bezpieczeństwo uczniów podczas imprez szkolnych (zabezpieczenie terenu obiektu szkoły
oraz bezpiecznego powrotu uczniów do domu ) - współpraca Policją i Strażą Miejską,
Ø
zgłaszanie spraw związanych z dokonanymi na uczniach szkoły
przestępstwami – współpraca z Policją,
Ø
organizacja egzaminu na kartę motorowerową – współpraca z Policją,
Ø
organizacja prelekcji dla uczniów na temat odpowiedzialności
prawnej nieletnich- współpraca z Policją oraz przedstawicielami Sądu Rodzinnego
i Nieletnich,
Ø
zgłaszanie spraw związanych z demoralizacją uczniów – współpraca
z Policją oraz przedstawicielami Sądu Rodzinnego i Nieletnich,
Ø
współpraca z kuratorami Sądu
Rodzinnego i Nieletnich w sprawach dotyczących uczniów.
5. Współpraca
ze Stowarzyszeniem Młodzi - Młodym:
Ø
Organizowanie dla
uczniów zajęć z zakresu:
jak uczyć się efektywnie?
jak radzić sobie ze stresem?
asertywność, czyli jak
mówić nie?
6. Współpraca
z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci:
Ø
kierowanie uczniów na zajęcia organizowane w siedzibie TPD,
Ø
organizowanie różnego typu zbiórek na rzecz dzieci, np.: akcja pt. I Ty
możesz zostać świętym Mikołajem.
7. Współpraca
z PCK- organizowanie konkursów dla uczniów pod patronatem
PCK.
8. Wdrażanie
programów profilaktycznych dotyczących:
Ø
szkodliwości palenia tytoniu,
Ø
problemów młodzieży wiązanych z okresem dojrzewania,
Ø
prowadzenie działań diagnozujących przyczyny wagarów , zagrożenia
uzależnieniami, agresją,
Ø
dbanie o właściwą realizację zadań ujętych w Szkolnym Planie
Profilaktyczno-Wychowawczym.
INNE ZADANIA WYNIKAJĄCE Z
ŻYCIA SZKOŁY:
1.
Systematyczne monitorowanie sytuacji szkolnej uczniów, tj. frekwencji, wyników
w nauce.
2. Wspieranie uczniów z problemami emocjonalnymi, szkolnymi i innymi.
3. Współorganizowanie specjalnych warunków egzaminacyjnych dla uczniów z
dysfunkcjami.
4. Dbanie o właściwa realizację przez nauczycieli zaleceń MPP-P zawartych w opiniach
psychologiczno-pedagogicznych.
5. Organizowanie zajęć dla uczniów klas III gimnazjum na temat
kontynuowania nauki w szkołach ponadgimnajalnych.
6.
Współorganizacja na terenie szkoły działań związanych z udziałem uczniów
wychowawców ogólnopolskiej kampanii pt. Zachowaj
trzeźwy umysł. Konkursy sportowe, literackie, plastyczne.
7. Informowanie wychowawców klas i uczniów o różnych
formach wypoczynku – składanie sprawozdań do Urzędu Miasta dotyczących
wypoczynku uczniów.
8. Śledzenie losu absolwentów – prowadzenie realizacji
obowiązku szkolnego przez uczniów.
9. Organizowanie pomocy dla uczniów z rodzin w trudnej
sytuacji materialnej- współpraca z MOPS-em w Koszalinie oraz ajentem stołówki
szkolnej.
10.
Dbanie o bezpieczeństwo
na terenie szkoły- monitorowanie osób wchodzących na teren placówki.
11.
Przewodniczenie
zespołom wychowawczym dotyczącym spraw związanych z atmosferą wychowawczą w szkole
i spraw dydaktycznych (problemów w nauce).
12.
Pomoc przy rozwiązywaniu
konfliktów miedzy uczniami i nauczycielami.
13.
Współorganizowanie
dyskotek szkolnych.
14.
Opieka nad sprzętem
nagłaśniającym oraz uczniami obsługującymi sprzęt podczas imprez szkolnych.